Superdrys personvernerklæring
Personvernet ditt er viktig
Superdry forstår viktigheten av personvernet og datasikkerheten din. Når du oppgir personopplysninger til oss, sørger vi for at vi følger 4 nøkkelprinsipper:
DET HANDLER OM DEG
Vi bruker og behandler opplysningene dine for å bidra til at du får mest mulig ut av forholdet ditt til oss – og alltid i samsvar med loven.
SIKKERHET
Vi holder opplysningene dine under lås og slå – i sikre og godt beskyttede omgivelser.
ÅPENHET
Vi streber etter å være 100 % gjennomsiktige med deg om hvilke opplysninger vi innhenter og hvorfor vi innhenter dem.
KONTROLL
Du bestemmer. Du kan be om å få se opplysningene vi oppbevarer om deg eller be om at de slettes.
Denne policyen forteller deg litt mer om disse prinsippene og hvordan vi daglig jobber hardt for å etterleve og respektere dem.
Vi ønsker å være åpne med deg om:
Hva slags informasjon vi innhenter.
Hvordan vi bruker informasjonen din.
Hvorfor vi bruker informasjonen slik vi gjør.
Vi vil også fortelle deg alt om rettighetene dine og hvordan vi kan hjelpe deg med å beholde kontrollen.
3. Hvorfor behandler vi opplysningene dine?
Vi behandler informasjonen din utelukkende dersom vi har rettsgrunnlag til å gjøre det. Rettsgrunnlagene vi baserer oss på er:
Kontrakt
Her behandler vi informasjonen din for å oppfylle en kontraktsmessig avtale vi har inngått med deg.
Samtykke
Her har vi bedt deg om å gi uttrykkelig tillatelse til å behandle opplysningene dine for et bestemt formål, hvorpå du har gitt et slikt samtykke.
Legitime interesser
Her baserer vi oss på interessene våre som en grunn til å behandle opplysningene dine, generelt er dette for å tilby deg de beste produktene og tjenestene på den sikreste og mest hensiktsmessige måten.
Juridisk forpliktelse
Her har vi en lovfestet eller en annen juridisk forpliktelse til å behandle informasjonen, for eksempel til etterforskning av kriminalitet eller for å varsle deg om bestemte ting.
Vi ønsker at vårt forhold til deg skal være åpent, sterkt og fordelaktig for alle parter. Gjennom de ulike stadiene av forholdet vårt kan du gi oss spesifikk informasjon. Vi bruker informasjonen din på en rekke forskjellige måter, og hva vi gjør avhenger av informasjonen. Dersom noen av personopplysningene vi krever ikke oppgis, kan det ha en negativ virkning på vår evne til å samhandle med deg. For eksempel kan det bli umulig for å oss å gi deg produktene og tjenestene du ønsker.
Det er viktig at personopplysningene vi har om deg er nøyaktige og oppdaterte. Informer oss dersom personopplysningene dine endrer seg i løpet av perioden du samhandler med oss. Dette kan gjøres ved å sende en e-post til care@superdry.com eller på en eventuell konto du allerede har.
4. Informasjonen vi behandler.
Tabellene nedenfor beskriver dette i detalj, og viser hva vi bruker, hvordan vi bruker det og hvorfor vi bruker det.
Selv om nettstedet vårt er designet for et allmennheten, vil vi ikke bevisst innhente opplysninger fra barn under 13 år eller selge produkter til barn. Hvis du er under 13 år, har du ikke tillatelse til å benytte deg av eller sende inn opplysningene dine til nettstedet.
4.1 Nettstedet vårt.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Når du bestiller produkter fra oss på nettet, i iKiosker (i butikker og på noen franchiselokaler) eller oppretter en konto på nettet, kan vi innhente personopplysninger fra deg som navn, fødselsdato, kjønn, adresse, e-postadresse, brukernavn på sosiale medier, skjermnavn og telefonnummer. Noe av denne informasjonen er obligatorisk, og annen informasjon oppgis kun med ditt samtykke.
Vi tar ikke vare på betalingskortopplysningene dine. Finansielle transaksjoner skjer direkte og på en sikker måte gjennom betalingsleverandøren vår.
Vi må levere kjøpene dine til deg og være i stand til å kommunisere med deg om bestillingen. Dette betyr at vi bruker og behandler opplysningene dine for å gjøre dette mulig for oss. Vi sender derfor noen av detaljene dine til pålitelige tredjeparter som bud- og logistikkselskaper. Det vil være vanskelig å sende bestillingene dine fysisk til deg hvis vi ikke kan bruke informasjonen din til dette formålet.
Det hjelper oss også med å lede deg til produktene og stilvalgene som er mest relevante for deg og kjøpsopplevelsen din.
Å kunne sende produktet til deg er en viktig del av den kontraktsmessige forpliktelsen vi har overfor deg.
Det er vår legitime interesse å innhente informasjon fra deg, som hjelper oss med å lede deg til produktene og stilvalgene som er mest relevante for deg og kjøpsopplevelsen din.
Bevis på identiteten din.
Vi må noen ganger kontrollere identiteten din – for eksempel for å bekrefte at det er du som har bestilt eller du oppgir at du student eller av andre grunner kan benytte deg av rabatter eller spesialtilbud.
Det er en viktig del av den kontraktsmessige forpliktelsen vi har overfor deg og sikrer at vi vet hvem vi har med å gjøre samt at ting som rabatter og tilbud anvendes på en legitim måte.
Vi kan bruke nettleseradferden din til å tilpasse opplevelsen.
For å få deg raskere til produktene du vil ha.
Det er viktig for oss og vår legitime interesse at du får det beste ut av kjøpsopplevelsen din.
Vi kan bruke informasjon om deg til å forbedre våre produkter, tjenester og kundeopplevelser for både deg og andre. Dette kan inkludere å samarbeide med agentene og forretningspartnerne våre for å forbedre produktene og tjenestene vi tilbyr, i tillegg til nyutvikling av innhold, produkter og tjenester.
Å hjelpe oss med å definere målgrupper å sende annonser til, basert på faktorer som interesser, alder, plassering med mer, slik at vi kan vise annonser til personene som mest sannsynlig vil være interessert i de promoterte produktene og tjenestene.
Det er viktig for oss og vår legitime interesse at du og alle kundene våre får det beste ut av kjøpsopplevelsen.
Sende deg konto- og tjenesteoppdateringer, for eksempel oppdateringer av vilkårene våre og ordrebekreftelser.
For å holde deg informert om eventuelle endringer i tjenestene våre eller kontraktsvilkårene med deg.
Juridisk sett må vi gjøre dette, siden det er en viktig del av vår kontraktsmessige forpliktelse overfor deg.
4.2 Bestillings- og søkehistorikken din.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Vi oppbevarer detaljer om bestillingene dine og ordrehistorikk i samsvar med vilkårene i denne policyen.
Vi må sørge for at vi håndterer problemer som returer eller defekte produkter på riktig måte, og at vi beskytter oss selv mot svindel.
Dette er en del av den kontraktsmessige forpliktelsen vi har overfor deg.
Analysere hva du har kjøpt, søkt etter eller returnert, noe som hjelper oss med å finne ut hva du liker.
For å sørge for at vi gir deg det du vil ha og tilbyr deg den beste tjenesten vi kan.
Det er viktig for oss å bli kjent med preferansene dine og gi deg den beste opplevelsen. Det er vår legitime interesse å tilby deg den beste tjenesten.
4.3 Kroppsstørrelsen og fasongen din, hvis du velger å fortelle oss dette.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Vi bruker en tredjepart til å komme med forslag om produkter, størrelser og hvordan plagg sitter. Dette er en valgfri preferanse som er en del av netthandelsopplevelsen din.
Vi vil at du skal elske produktene du kjøper fra oss og gi deg den beste sjansen til å finne produktet du elsker i riktig størrelse den første gangen.
Det er viktig for oss at du finner de riktige produktene til deg i riktig størrelse.
For mer informasjon kan du lese personvernerklæringen til tredjepartsleverandøren vår, som du finner når du bruker passformverktøyet.
Analyse what you have bought, searched for, or returned, which helps us find out what you like.
To ensure we are giving you what you want, providing you with the best service we can.
It is important for us to know your preferences and to give you the best experience. It is in our legitimate interest to provide you with the best service.
4.4 Markedsføring
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Uansett hvilken kanal du kontakter oss gjennom, inkludert på nettet og i butikk, kan vi spørre om du ønsker å motta markedsføringskommunikasjon fra oss. Hvis du velger å motta dette, lagrer vi dette valget i kundeprofilen din. E-postmarkedsføring kan inneholde sporingspiksler som lar oss overvåke hvordan du samhandlet med en bestemt markedsførings-epost
Hvis du har godtatt mottak av markedsføringskommunikasjon fra oss, kommer vi til å bruke personopplysningene dine til å varsle deg om produkter, kampanjer, konkurranser og spesialtilbud fra Superdry som kan være interessante for deg. Disse varslene sendes deg på nettet (enten via e-post som nyhetsbrev, av sosiale medier eller søkemotorer, som bannere og annonser).
Det er viktig for oss at du finner de rette produktene for deg, og at vi kan fortelle deg om nye produkter. Dette gjør vi utelukkende dersom du samtykker.
Når du besøker nettstedet vårt kan vi spørre om du ønsker å motta tekstmeldinger fra oss. Vi bruker en pålitelig tredjepart til å sende tekstmeldinger på våre vegne. Hvis du godtar, vil tredjeparten lagre informasjonen du oppgir, inkludert telefonnummer samt når du leser en tekstmelding.
Hvis du godtar, kommer du til å motta tekstmeldinger om våre produkter, kampanjetilbud, konkurranser og mye annet. Vi kan bruke informasjon som vi innhentet automatisk basert på handlingene dine på nettstedet vårt for å skreddersy tekstmeldingene du mottar.
Det er viktig for oss at du får vite om produktene våre. Vi kommer kun til å sende deg tekstmeldinger der du har samtykket til dette. Du har rett til å reservere deg når som helst.
Når du kjøper produkter fra butikkene våre, sender vi deg markedsføringskommunikasjon om lignende Superdry-produkter du kan ha interesse av.
Vi bruker personopplysningene dine for å varsle deg om lignende Superdry-produkter du kan ha interesse av. Disse varslene sendes til deg over nettet (enten via e-post som nyhetsbrev, på sosiale medier eller som bannere i søkemotoren, pushvarsler eller annonser).
Det er vår legitime interesse og nyttig for deg at vi sender deg informasjon om de siste produktene du kan ha interesse av.
Hvis du har foretatt et kjøp på nettet eller i butikken og kommunisert e-postadressen din, kan vi dele personopplysningene dine med tredjeparter som presenterer reklamebannere i feedene dine på sosiale medier.
Vi deler personopplysningene dine med tredjeparter slik at de kan varsle deg om Superdry-produkter du kan ha interesse av via feedene dine på sosiale medier.
Det er vår legitime interesse og nyttig for deg at vi sender deg informasjon om de siste produktene du kan ha interesse av via bannere på sosiale medier.
4.5 Informasjon om telefonen eller laptopen din samt hvordan du bruker nettstedet og appen vår.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Identifisere deg når du besøker nettstedet vårt, logger inn på kontoen eller kontakter oss. Vi gjør dette ved å matche e-postadressen, IP-adressen og andre kontaktopplysninger mot opplysningene vi har om deg.
Kontroll av identiteten din hjelper oss med å verne informasjonen din mot svindlere og å kontrollere at du er den du påstår. Dette gjør det også enklere å persontilpasse opplevelsen din. Hvis vi kan huske deg, kan vi tilby deg den beste mulige kjøpsopplevelsen.
Juridisk sett må vi gjøre dette, og det er også viktig for oss for å tilby deg de beste produktene og tjenestene på den sikreste og best egnede måten. Det er også viktig for oss og vår legitime interesse at du får den beste kjøpsopplevelsen.
Forbedre nettstedet vårt og angi standardvalg for deg (for eksempel språk og valuta).
Det er viktig for oss – og mye enklere for deg – dersom vi vet språket og valutaen du foretrekker, og det kan også hjelpe oss med å beskytte informasjonen din.
Det er viktig for oss og vår legitime interesse å vite hva du liker for å gi deg den beste kjøpsopplevelsen.
Vise deg Superdry-annonser mens du surfer på nettet.
Slik at du kan se de siste produktene våre og tilbud vi tror du kommer til å elske.
Det er viktig for oss og vår legitime interesse å vise deg ting vi tror du kommer til å like.
Vi bruker en tredjeparts tjenesteleverandør til å innhente opplysninger på våre vegne på Internett og noen ganger på nettstedet vårt. Noen av disse tjenesteleverandørene kan innhente informasjon om deg og besøkene dine på nettstedet vårt, i tillegg til samhandlingen din med produktene våre (inkludert når vi ser at du har forlatt en handlekurv eller glemt å fullføre en transaksjon) og tjenester for å skreddersy markedsføringsmeldinger på dette og andre nettsteder, eller for å utløse samhandlinger i sanntid, tilpasse dette nettstedet eller forbedre profilen din.
Vi anonymiserer og aggregerer personopplysninger (slik at de ikke identifiserer deg) og bruker dem til formålene, inkludert testing av IT-systemene våre, forskning, dataanalyse, forbedring av nettstedet og appen samt utvikling av nye produkter og tjenester.
For å beskytte nettstedet vårt og bidra til å gjøre tjenesten vår bedre.
Det er viktig for oss og vår legitime interesse å gjøre kommunikasjonen vår med deg relevant og sørge for at du har tilgang til de mest relevante produktene og innholdet.
4.6 Kundeservice.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Når du kontakter oss via telefon, chat, e-post eller kundeserviceportalen vår, innhenter vi informasjon fra deg om bestillingen og kjøpshistorikken din, i tillegg til personopplysningene dine. Noen ganger kan vi ta opp samtalene våre med deg.
Vi ønsker å kunne svare på henvendelsen din på riktig måte og tilby deg den mest relevante servicen. Vi ønsker også å forbedre tjenestene og støtten vi tilbyr deg.
Det er en viktig del av tjenesten vår og også en del av de kontraktsmessige forpliktelsene vi har overfor deg. Det er viktig for oss å lære opp personalet vårt og gi deg den beste servicen.
Vi bruker offentlige informasjonskilder for å hjelpe oss med å etterforske svindelaktig aktivitet.
For å motvirke og oppdage svindel mot enten deg eller oss – uheldig, men absolutt nødvendig
Dette er viktig for at vi skal kunne beskytte tjenesten vår og deg, samt for å sørge for at dette ikke skjer.
4.7 Sosiale medier.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Vi kan tillate deg å linke kontoen din på sosiale medier til Superdry-kontoen din, slik at du enkelt og greit kan logge deg på uten å måtte opprette en separat konto.
For å gjøre det enklere for deg å bruke nettstedet vårt og kjøpe varene du ønsker.
Det er viktig for oss og vår legitime interesse at du får den beste kjøpsopplevelsen.
Vi kan bruke alle opplysninger du gir oss om kontoene dine på sosiale medier til å forstå hva du liker, hvordan du eventuelt deler det du liker med vennene dine og hvordan du påvirker andre med stilen din.
Dette hjelper oss med å forbedre eventuelle forslag vi kommer med til deg, og vi kan invitere deg til å delta i undersøkelser, belønningsprogrammer og andre moterelaterte aktiviteter.
Det er viktig for oss og vår legitime interesse å vite hva du liker for å tilby deg den beste handleopplevelsen.
Når du tagger oss i et innlegg på sosiale medier, kan vi overvåke dette, inkludert hva du mener om oss.
Vi kan ønske å svare deg eller reagere, spesielt hvis du er misfornøyd med noe.
Det er viktig for oss og i vår legitime interesse å vite hva du synes om oss, slik at vi kontinuerlig kan forbedre det vi gjør.
4.8 Undersøkelser, tilbakemeldinger og konkurranser.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
Iblant ber vi om tilbakemelding på produktene våre eller hva du syns om jobben vi gjør. Noen ganger kommer vi til å bruke pålitelige tredjepartsleverandører til å gjøre dette. Generelt sett er svar anonymiserte, men vi kan ønske å svare deg direkte, for eksempel hvis du nevner at du er misfornøyd med noe.
Det er fornuftig å undersøke hva du tenker om oss og kjøpene dine fra tid til annen, og vi kan bruke denne informasjonen til å forbedre tjenesten vår.
Det er opp til deg om du vil delta, slik at du alltid gir tilbakemelding med ditt samtykke. Hvis du mottar tilbakemeldingsforespørsler fra pålitelige tredjeparter, kan du alltid velge å reservere deg.
Vi bruker en tredjepart som gjør det mulig for deg å delta i verv-en-venn-programmet, hvis du velger å gjøre det.
Vi ønsker å gi deg muligheten til å benytte deg av spesialtilbud siden du hjelper oss med å gjøre fanskaren vår større.
Dine og dine venners opplysninger kommer til å behandles i tråd med tredjepartens personvernerklæring, som du finner når du velger å delta.
Vi arrangerer regelmessig konkurranser og gavedryss, som kan innebære at du gir oss informasjon som en del av konkurransedeltakelsen. Denne informasjonen hjelper oss med å avvikle konkurranser du ønsker å delta i samt sende premier til vinnerne.
Vi gir deg beskjed om hvordan vi bruker opplysningene dine på deltakelsestidspunktet, og alle konkurranser har spesifikke vilkår som gir deg mer informasjon.
Vi må kunne gi deg beskjed dersom du vinner.
Hvis du deltar, behandler vi dette som en viktig kontraktsmessig forpliktelse vi har overfor deg.
4.9 I butikk.
When you order products from us online, at iKiosks (in stores and at some franchise locations) or set up an online account, we may collect personal details from you like your name, date of birth, gender, address, email address, social media handle, screen name and phone number. Some of this information is mandatory and other information is only provided with your consent.
We do not hold your payment card details. Financial transactions take place directly and securely with our payment provider.
We have to deliver your purchases to you and be able to communicate with you about your order. This means that we use and process your details to enable us to do this. We therefore pass some of your details to trusted third parties like couriers and logistics companies. It would be difficult to physically send your orders to you if we weren’t able to use your information for this purpose.
It also helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Being able to send product to you is an important part of our contractual commitment to you.
It is in our legitimate interests to collect information from you which helps us direct you to products and style choices most relevant to you and your shopping experience.
Proof of your identity.
We sometimes need to check your identity – for example: to confirm it is you that placed an order, or if you say you are a student or someone else able to benefit from discounts or special offers.
It’s an important part of our contractual commitment to you and ensures that we know who we are dealing with and that things like discounts and offers are applied in a legitimate way.
We may use your browsing behaviour to personalise your experience.
To get you to the products that you want faster.
It’s important to us and in our legitimate interests that you get the best out of your shopping experience.
We may use information about you to improve our products, services and customer experiences for both you and others. This may include working with our agents and business partners to improve the products and services we offer, and develop new content, products and services.
To help us define groups of audiences to send adverts to, based on factors like interests, age, location and more, so we can show adverts to the people most likely to be interested in the products and services being promoted.
It’s important to us and in our legitimate interests that you and all of our customers get the best out of your shopping experience.
Send you account and service updates, such as updates to our Terms and Conditions and order confirmations.
To keep you informed of any changes to our services or our contractual terms with you.
Legally, we have to do this, it’s an important part of our contractual commitment to you.
I våre butikker bruker vi CCTV-opptak som kan inneholde opptak av deg dersom du besøker en av butikkene våre.
Vi bruker CCTV til sikkerhetsovervåking for å beskytte deg og personalet vårt. Vi kan også bruke det til markedsforskning, slik at vi kan organisere butikkene våre bedre og fylle på seriene kundene våre kommer til å være mest interessert i.
Vi er juridisk forpliktet til å ivareta sikkerheten til personalet vårt. Vi ønsker også å sørge for at du får den beste butikkopplevelsen.
Du kan bli bedt om å oppgi noen personopplysninger ved kassen i butikken. Dette er for å gjøre det mulig for oss å gi deg papirløse kvitteringer. Hvis du allerede er en nettkunde og har en konto med oss, knytter vi denne informasjonen til kontoen din på nettet.
For å kunne sende deg kvittering på kjøpet ditt elektronisk (for å bidra til å redde miljøet) og for å gjøre det mulig å holde oversikt over alle kjøpene dine på ett sted.
Du er på ingen måte forpliktet til å motta kvitteringer elektronisk. Dette gjøres eventuelt med ditt samtykke. Vi vil allikevel hjelpe deg med å holde skikkelig oversikt over kjøpene dine for å hjelpe kundeserviceteamet ved eventuelle problemer med kjøpet ditt.
Når vi behandler bestillingen din i kassen i butikken eller i iKiosker i butikken (i våre egne butikker og i noen franchiselokaler), kommer vi til å be om betalingskortinformasjon. Vi tar ikke vare på betalingskortopplysningene dine. Finansielle transaksjoner skjer direkte og på en sikker måte gjennom betalingsleverandøren vår.
For å behandle transaksjonen din.
Betalingsmottak er en viktig del av den kontraktsmessige forpliktelsen vi har overfor deg.
5. Deling av informasjonen din.
Vi selger ikke, og kommer ikke til å selge noen av personopplysningene dine til noen tredjepart for ren økonomisk vinning. Vi ønsker å gjøre oss fortjent til og bevare tilliten din, og vi mener at dette er grunnleggende for å kunne gjøre dette
Vi deler imidlertid opplysningene dine med følgende selskapskategorier som en grunnleggende del av det å kunne tilby deg tjenestene våre:
- Selskaper i Superdry-konsernet, siden ulike deler av konsernet vårt noen ganger har ansvar for ulike aktiviteter.
- Selskaper som gjør ting for å sende kjøpene dine til deg, slik som varehus, ordrepakkere og leveringsselskaper.
- Profesjonelle tjenesteleverandører, som markedsføringsbyråer, annonsepartnere og webhosting, som hjelper oss med å drive virksomheten eller få tilbakemeldinger fra deg.
- Samarbeidspartnere som hjelper oss med å nå ut til potensielle nye kunder eller promoterer produktene våre på nettstedene deres.
- Kredittvurderingsbyråer, politi og bedrageriforebyggende etater, slik at vi kan bidra til å takle svindel.
Hvis vi deler personopplysningene dine med tredjeparter, vil dette kun gjøres for å oppnå et legitimt og lovlig formål, eller med ditt samtykke. Vi kommer alltid til å vurdere den aktuelle tredjeparten og dennes sikkerhetstiltak for å sikre at du kan vente deg en viss grad av beskyttelse med tanke på personopplysningene dine når en slik overføring finner sted.
Hvis du ønsker å vite mer om tredjepartene vi kan dele personopplysninger med, eller hvordan du finner ut mer om hvordan de kommer til å bruke opplysningene dine, kan du kan kontakte oss her.
8. Se annonser for Superdry på nettet.
Vi bruker nettannonsering for å holde deg oppdatert på hva vi driver med samt hjelpe deg med å se og finne produktene våre.
Du kan se Superdry-bannere og annonser når du er på andre nettsteder og apper, for eksempel sosiale medier. Vi håndterer dette gjennom en rekke nettverk for digital markedsføring og annonseutvekslinger. Vi bruker også en rekke markedsføringsteknologier, og noen av disse er designet for å persontilpasse opplevelsen din.
Bannerne og annonsene du ser baserer seg på informasjon vi har om deg eller tidligere bruk av Superdry-nettstedet (for eksempel Superdry-søkehistorikken din og innhold du leser på Superdry), eller på Superdry-bannere og annonser du har klikket på tidligere.
For mer informasjon om vår bruk av reklameteknologier og informasjonskapsler kan du se vilkårene våre for informasjonskapsler.
9. Internasjonale overføringer av opplysninger.
Superdry er en global forretning med virksomhet i og utenfor Storbritannia, og vi bruker leverandører og fulfillment-sentre over hele verden.
Noen ganger er det nødvendig å dele personopplysningene dine utenfor Storbritannia og/eller Det europeiske økonomiske samarbeidsområdet (EØS), eller at det innhentes utenfor Storbritannia og/eller EØS. Dette skjer vanligvis når tjenesteleverandørene til virksomheten vår befinner seg utenfor EØS eller hvis du befinner deg utenfor EØS. Disse overføringene er underlagt spesielle regler i databeskyttelseslovgivningen.
Det samme gjelder alle overføringer av personopplysninger til andre deler av konsernet av selskaper med base utenfor Storbritannia og/eller EØS. Vi bruker også de samme standardene for enhver overføring av personopplysninger mellom konsernets medlemmer, uavhengig av hvor konsernselskapet har base.
Hvis vi overfører personopplysningene dine utenfor Storbritannia og/eller EØS, vil vi sørge for at overføringen samsvarer med datavernlover og at alle personopplysninger forblir sikre. Standardpraksisen vår er å vurdere lovverk og praksis for mållandet og den aktuelle tjenesteleverandøren samt sikkerhetstiltakene som må iverksettes i forbindelse med personopplysninger som befinner seg i utlandet. Når en slik overføring finner sted, betyr dette at du kan forvente deg en lignende grad av beskyttelse i forbindelse med personopplysningene dine.
Direktørene og andre nøkkelansatte som jobber for oss kan under begrensede omstendigheter få tilgang til personopplysninger utenfor Storbritannia eller EØS dersom de jobber i andre land enn Storbritannia eller EØS. Dersom de gjør dette, kommer de til å benytte seg av sikkerhetstiltakene våre og samme juridiske beskyttelse som ville gjelde ved tilgang til personopplysninger fra våre lokaler. Under begrensede omstendigheter kan personene vi utleverer personopplysninger til befinne seg utenfor Storbritannia eller EØS uten at vi har et eksisterende forhold med dem, for eksempel en utenlandsk politietat. I disse tilfellene kommer vi til å iverksette juridisk pålagt beskyttelse av personopplysningene i tråd med lovverket før disse utleveres.
Dersom du i tillegg har base utenfor Storbritannia og/eller EØS kan personopplysningene dine uansett oppbevares og brukes utenfor Storbritannia og/eller EØS. I de fleste tilfeller vil imidlertid behandlingsansvarlig for personopplysningene dine være Superdry i Storbritannia. Hvis du vil vite mer om hvordan vi beskytter personopplysningene dine i forbindelse med internasjonale overføringer, du kan kontakte DPO her.
10. Oppbevaring av informasjonen din.
Vi tar vare på informasjonen din så lenge du fortsetter med å være en Superdry-kunde samt så lenge vi er pålagt å beholde den, for å sikre at vi tilfredsstiller lovkrav over hele verden.
Med mindre du har valgt å motta markedsføring fra oss eller beholde en aktiv kundeprofil hos oss ved å bestille produkter med mellomrom på minst tre år, beholder vi informasjonen din i følgende tidsrom:
Nett: Hvis du oppretter en konto gjennom et av Superdry-nettstedene, beholder vi personopplysningene dine på nettstedet i tre år etter siste bestilling. Hvis du bruker gjestekasse uten å opprette en konto, beholder vi personopplysningene dine i nettstedets database i 90 dager. Opplysninger tilknyttet hver av bestillingene dine oppbevares i syv år.
E-kvitteringer: Hvis du registrerer deg for å motta e-kvitteringer i en Superdry-butikk, beholder vi personopplysningene dine i syv år.
Konkurranser, kampanjer: Hvis du deltar i en konkurranse eller kampanje sletter vi personopplysningene dine så snart vi har gjennomført konkurransen eller kampanjen.
Kundeservice: Hvis du kontakter representanter for kundeservice beholder vi personopplysningene dine i syv år.
Hvis du ønsker at vi sletter informasjonen vi har om deg, du kan kontakte oss her og be om at vi avslutter kontoen din eller sletter personopplysningene dine. Imidlertid har vi et juridisk krav om å beholde noen av personopplysningene dine, selv etter at du har bedt oss om å slette dem. Vi beholder kun det vi absolutt trenger og kun for å sørge for at vi innfrit juridiske og lovmessige krav, løser disputter, motvirker svindel og misbruk, eller for å håndheve vilkårene våre.
11. Rettighetene dine.
Du har en rekke «rettigheter som registrert». Nedenfor skisseres noe av informasjonen om hva de er og hvordan du kan utøve dem.
Rett til tilgang
Du har rett til å be om en gratis kopi av personopplysningene vi innehar om deg.
Rett til korrigering
Hvis du mener at noen av personopplysningene dine i vår besittelse er unøyaktige, har du rett til å be om at de oppdateres. Vi kan be deg om bevis som viser at de er unøyaktig.
Rett til sletting (også kjent som retten til å bli glemt) og retten til å begrense behandling
Du har rett til å be om at vi slutter å behandle eller sletter alle personopplysningene dine i vår besittelse. Hvis du utøver denne retten, vil vi beholde et notat av navnet ditt knyttet til forespørselen, og det vil ikke forhindre oss fra å behandle ny informasjon du oppgir til oss i senere tid.
Rett til dataportabilitet
Du har rett til å be oss om å flytte, kopiere eller overføre personopplysningene dine elektronisk i et maskinlesbart format.
Rettigheter i forhold til automatisert beslutningstaking, inkludert profilering
Noen ganger bruker vi personopplysningene dine for å ta beslutninger på automatiserte måter. Dette innebærer at vi analyserer kontoaktiviteten din, inkludert søknader, bestillinger, betalinger etc. Vi gjør dette for å bekrefte identiteten din samt for å forebygge og oppdage kriminalitet. Denne automatiserte beslutningstakingen er nødvendig hvis du ønsker å fortsette å handle hos oss på nett. Du har rett til å avvise automatiserte beslutninger, men dette medføre at du kun kan handle fra oss i butikkene våre.
Rett til å trekke tilbake samtykke
Når vi baserer oss på samtykket ditt i behandlingen, kan du når som helst trekke tilbake eller endre samtykket ditt.
Rettighetene ovenfor kan være begrenset under noen omstendigheter, for eksempel dersom utførelsen din avslører personopplysninger om en annen person, hvis du ber oss om å slette informasjon loven krever at vi oppbevarer, eller hvis vi har overbevisende legitime interesser for å oppbevare den. Vi gir deg beskjed hvis dette er tilfellet og kommer deretter kun til å bruke informasjonen din til disse formålene. Det er mulig du ikke blir i stand til å fortsette med å bruke tjenestene våre, hvis du ønsker at vi stanser behandlingen av personopplysningene dine.
Hvis du har generelle spørsmål eller ønsker å utøve noen av rettighetene dine du kan kontakte oss her. Sikkerhetsprosedyrene våre innebærer at vi kan måtte be om bevis på identiteten din før vi utleverer personopplysninger med deg i svar på eventuelle henvendelser.
Vi oppfordrer deg til å ta kontakt hvis du har bekymringer rundt hvordan vi innhenter eller bruker personopplysningene dine. Du har imidlertid også rett til å klage direkte til Information Commissioner's Office, datavernmyndigheten i Storbritannia. Kontaktopplysningene deres finner du på nettstedet www.ico.org.uk Hvis du befinner deg et annet sted i EØS, kan du kontakte den lokale tilsynsmyndigheten. En liste over disse tilsynsmyndighetene er å finne her – https://edpb.europa.eu/about-edpb/board/members_en.
12. Personvernerklæring for personer bosatt i California
Hvis du er bosatt i California kan du ha ytterligere rettigheter i forbindelse med personopplysningene dine i henhold til California Consumer Privacy Act 2019 eller («CCPA»).
Vi har detaljert informasjon vi kan innhente i hovedpolicyen vår for personvern. Vi har også oppgitt informasjon om hvordan vi kan innhente denne informasjonen og det kommersielle formålet ved innhenting og deling av personopplysningene dine. Vi har også gjort det klart at vi ikke selger personopplysninger for ren økonomisk vinning.
Salg av personopplysninger under CCPA er bredt og omfatter utlevering av personopplysninger til tredjeparter mot verdifullt vederlag, ikke kun for penger. Vi deler pseudonymiserte identifikatorer som maskerte e-postadresser og informasjonskapsler med annonsepartnerne våre for reklameformål.
Rettighetene dine ligner de som gjelder under GDPR. For nettopp California har du følgende rettigheter:
Rett til tilgang
Du kan be om tilgang til kategoriene og spesifikke deler av personopplysningene vi har innhentet om deg, kildekategoriene for slik innhenting, det kommersielle formålet ved innhenting og salg av personopplysninger, kategoriene av tredjeparter vi deler personopplysninger med, kategoriene av personopplysninger om deg vi har utlevert og solg i de siste 12 månedene, og kategoriene av tredjeparter personopplysningene ble solgt til.
Rett til sletting
Du kan be om at vi sletter alle de personopplysningene vi har innhentet om deg (med noen unntak).
Reservasjonsrett mot salg av personopplysningene dine
Du kan be om å reservere deg mot salg av personopplysningene dine til tredjeparter.
Rett til likebehandling
Du kommer til å motta likestilt tjeneste og pris hvis du utøver rettighetene dine under CCPA.
Slik utøver du rettighetene dine
- Rettighetsforespørsel (unntatt reservasjon): du kan kontakte oss her.
- Reserver deg mot salg av informasjonen din. Klikk på «Ikke selg personopplysningene mine»
Når du sender en forespørsel kommer vi til å kreve visse opplysninger av deg for å kunne verifisere identiteten din, og be om at du oppgir navn, e-postadresse og hjemmeadresse.
14. Kontakt oss om denne policyen.
Dersom du har spørsmål, kommentarer, forespørsler eller bekymringer tilknyttet denne policyen, du kontakter behandlingsansvarlig ved å klikke her. Hvis vi ikke er i stand til å løse klagen din, kan du rette klagen din til Information Commissioner's Office ved å klikke her: https://ico.org.uk/make-a-complaint/. Hvis du befinner deg et annet sted i EØS, kan du kontakte den lokale tilsynsmyndigheten. Du finner en liste over disse tilsynsmyndighetene her – https://edpb.europa.eu/about-edpb/board/members_en For henvendelser i forbindelse med kundeservice eller en nylig bestilling sender du en e-post til care@superdry.com.
Denne policyen ble sist oppdatert den 15. mars 2021. Vi gjorde endringer til denne policyen for å fastsette personvernprinsippene våre og gi en tydeligere forklaring til hvordan vi håndterer opplysningene dine i forbindelse med formålene vi bruker dem til.